29 Mayıs 2015 Cuma

İlk Trimesterde Neler Oluyor?

İlk trimester hamileliğin en önemli en kritik ve son haftalar ile birlikte en zor zamanları-ymış. Ben daha oraya gelmedim, şu anda 25.haftadan bildiriyorum :)

Bildiğiniz gibi hamileliğin başlangıcı, son adet döneminizin ilk günü sayılıyor. Siz de muhtemelen adet gecikmesi olduğunda, 5. veya 6. haftadayken hamile olduğunuzu keşfediyorsunuz. Yani toplam 12 hafta olan bu dönemi 6 veya 7 hafta bilinçli olarak geçiriyorsunuz. Bebeğin ilk 12 haftayı tamamlaması kritik, çünkü düşük en yoğun olarak bu dönemde yaşanıyor. Ancak ne kadar üzücü olsa bazı düşüklerin yaşanması gerekiyor-muş. Tıp dilinden uzak bir şekilde vücudun sağlıklı gelişemeyecek olan embriyoyu kabul etmemesi-atması şeklinde yorumlayabiliriz. Kimsenin başına gelmemesini diliyorum tabii ki. Ancak doktorunuz tarafından düşük riski belirtilmediyse korkmanıza hiç gerek yok, birazcık kendinize dikkat etmeniz yeterli :)

İlk trimesterde vücudun yaşadığı büyük değişime adapte olmaya çalışıyorsunuz. Vücut da aslında bu yeni duruma adapte olmaya çalışıyor, o yüzden yorucu bir dönem.

Bebeğinizdeki gelişmeler:
ilk ultrasonda kesenin içinde bir nokta olarak gördüğünüz bebeğiniz, birinci trimesterin sonunda gerçek ve tam bir bebek görüntüsünde oluyor!

Kalp atışını 6 veya 7. haftadan itibaren duymaya başlıyorsunuz. 7. haftadan itibaren bebeğiniz hareket etmeye başlıyor ama siz henüz hissedemiyorsunuz. İlk 10 hafta embriyo olan bebeğiniz 10.haftadan sonra fetus olarak adlandırılıyor ve organ gelişimi bu 12 haftanın sonunda tamamlanıyor, tabii ki gelişmek üzere. Cinsiyet de 12. haftanın sonunda görülebiliyor, ama %100 emin olmak mümkün olmuyor. Kısacası birinci trimester çok önemli bir süreç, hem sizin için hem bebeğiniz için hem de sizin yeni halinize uyum sağlamaya çalışan babası için :)

Ben hormonlardan mı yoksa sigarayı bırakmaktan mı kaynaklandığını bilmediğim bir sersemlik hali yaşadım, onun dışında bir şikayetim olmadı. Hamile olduğumu öğrendiğim anda günde bir paket içtiğim sigarayı anında bıraktım ve bu yüzden biraz hazırlıksız yakalanmış oldum tabii ki :) Yaşadığım en büyük zorluk yaşam tarzımı değiştirmek oldu. En çok zaman harcadığım şey ise sağlıklı beslenmeydi, hala da öyle. Ancak bu başka bir yazı konusu olacak yakında :)

Genelde anne adaylarını bu dönemde bekleyen ve pek sempatik olmayan belirtiler:

- Mide bulantıları ve kusma (genelde bu nedenle kilo almayan hatta veren hamileler oluyor)
- İştahsızlık veya tam tersi çok iştahlı olmak
- Karında şişkinlik, gaz ve kabızlık
- Halsizlik
- Duygu durumunda değişiklikler
- Göğüslerde hassasiyet ve büyüme
- Uyku (gündüzleri benim de uykum geldi ama alışık olmadığım için uyuyamadım, gece de eskiden yattığım saatlerde yattım, sabahları normalden biraz daha geç kalktım. Ama tavsiye edilen bu dönemde her fırsatta uyumak ve dinlenmek- çünkü vücut buna ihtiyaç duyuyor)
- Kan basıncının artması veya şekerin düşmesi sebebiyle baş ağrıları, baş dönmesi

Bunların her biri ile farklı farklı baş etme yöntemleri var ve bunların hepsi de ayrı ayrı bir yazı konusu tabii ki :)

Güzel haber şu: 13. haftaya girdiğinizde yavaş yavaş (ya da hızlıca) yeni bir dönem başlıyor. Rahatsızlıklar azalıyor. Ve en önemlisi hamileliğe çok büyük ölçüde adapte olmuş oluyorsunuz.

En güzel kısmı ise sizin ve sevgilinizin heyecanınız.  Şaşkınlığınız ve mutluluğunuz.. Birbirinize duyduğunuz aşkın geldiği yeni boyut.. Haberi sevdiklerinizle paylaştıkça artan mutluluk. Hayal kurmak.. Artık anne olacağınız ve asla eskisi gibi olmayacak olan yeni hayatınızın tadını çıkarmaya başlamak..

Herkese keyifli ve sağlıklı bir hamilelik diliyorum :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder